Kokvinnor

Innan min långjobbhelg började jag titta på Kokvinnorna. En underbar och fin dokumentär, är det enda alla har sagt om den, och det stämmer. Den krokiga kvinnan påminner en del om gammelmoster Iris, kanske för att hon också var lite krokig, men de har också samma stil på något sätt. Iris hade långt hår. Sista gången skulle jag ta en bild av henne men batteriet var slut. Sen dog hon innan jag han träffa henne igen. Men här är en bild som passar detta inlägg perfekt. Kokvinnan Iris.
Det hemska var att när jag skulle titta på slutet så visas det när de dödar en tjur. Det är så hemskt! Smällen när han dör är också med på soundtracket, vilket jag lyssnar på på Spotify. Men, det är väl nyttigt att ha döden närvarande. Det ska få påminna mig om att göra det jag vill och det jag kan och det jag orkar.
Nu ska jag bara lyssna lyssna lyssna och sy sy sy.
Hälsningar, MelanKOlia afSnirkelsnorkel
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0