Ett brev!

Jag fick ett brev idag, från det inre av min soffa och från en annan tid. Så här lyder det:

Hovås den 3/8 1930
Kära Ejvor!
Jag sitter nu på mitt "rum", som består av det "lilla köket". Hur trivs du med att gå i skolan? Hur mår Musse nu, du kommer väl snart ut med honom till mej. Nu är det torsdag middag jag hann inte att skriva mer igår för jag skulle gå till Valens, till Sjärnströms slapp jag att gå dom skall ingen mjölk ha nu. Du vet väl att tant Stjärnström är död? Vad gör du om dagarna mer än går i skolan för någonting. Har du fått många nya frimärken? Har du mycket läxa. Jag skriver så slarvigt därför att jag snart skall gå till Kläppen och ta upp potatis. Nu har ni väl kommit rätt så bra i ordning i stan eller hur. Här har snart alla människor flyttat till stan så det är rätt så tomt på Hovås nu men det är bra ändå. Jag sitter på "mitt" rum nu också och skriver du skall få se hur jag har det när du kommer ut. Jag ligger här inte. Det är precis som vanligt fast jag kallar det för mitt rum därför att jag sitter här och skriver brev till dej. Det dröjer väl inte så länge tills du kommer ut hoppas jag. Du får ursäkta alla mina form och stavfel och att jag skriver med blyerts men det är ju så svårt att skriva med bläck och ordentligt. Nu måste jag gå till Kläppen och ta upp potatis men jag lovar snart att fortsätta

Så slutar det! Ingen fortsättning på 81 år! Tack mystiska brevskrivare. Jag skriver snart tillbaka.
Hälsningar Ejvor af Snirkelsnorkel

Kommentarer
Postat av: Lite mera...

Wow, så häftigt!

2011-11-21 @ 07:40:19
URL: http://litemera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0