Hinsehäxan

Jag gillade Hinsehäxan på SVT, av flera skäl. Jag är ganska säker på att vissa av 60-miljöerna är autentiska, det vill säga att det är gammal film. Till exempel från centralstationen eftersom det inte ser likadant ut där nu som då. Jag rekommenderar även P3 Dokumentär om Bordellhärvan. Doris Hopps telefonsamtal i tv-filmen är nästan exakta återgivanden av samtalen i dokumentären, som kommer från polisens telefonavlyssning. Nu återstår för mig att läsa boken, för att se hur sanningsenlig filmen är. Dokumentären (som inte egentligen handlar om Lillemor Östlin, men hon intervjuas på slutet) och filmen ger redan lite olika bilder.
Så här mysigt är det ovanpå tv:n.

Kommentarer
Postat av: Lite mera...

Åååh vad mysigt! Den teven skulle man kolla på...

2012-01-11 @ 10:40:25
URL: http://litemera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0