Pyssel och stök

Nu har jag pysslat och gjort fint i min lägenhet. Jag undrar om det egentligen blir fint. Jag har alltid varit känd som en stökig person, fast jag egentligen inte vill vara det. Jag har hört att de som egentligen är slarviga ofta blir pedanter, för att det enda sättet att bli av med oordningen är att överdriva åt andra hållet. Med mig är det samma sak. Jag känner mig som en pedant men när jag inte kan kategorisera allt, och när alla saker inte får plats på ett visst sätt, då kan det lika vara totalt kaos. Nu stod jag och vände och vred på en prydnadssak om och om igen men tycker ändå att hela ensemblen inte blir snygg. Det tilltalar mig liksom inte. Jag vet inte hur jag vill ha det. Ida, hon verkar veta. Hon har massa prylar och sätter dem här och var och det blir snyggt och gemytligt. Men jag tycker det bara ser uppstyltat och fult ut. Som om ett barn försökt göra som den tror att en vuxen skulle vilja ha det fast inte förstå varför.
Nu ska jag sova på saken.

Kommentarer
Postat av: Lite mera Ida

Vad snäll du är som säger att jag kan göra fint! Jag tycker ofta att det blir fult när jag själv gör, och ofta att det blir fint när du gör.

2012-08-27 @ 23:10:00
URL: http://litemeraida.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0