Sinterklaas

Dagens måndagsmys avnjöts med en nederländsk film om Sinterklaas, som varje år kommer med en båt från spanien och ger nederländska barn presenter i 2 veckor (!) innan han fyller år dn 5:e december, vilket är just idag! Eller om det är den 6:e, man kan ställa ut sin sko och förvänta sig presenter i den natten mellan 5-6:e om man inte fått några tidigare. Med sig har Sinterklaas med sig ett gäng akrobatiska negrer som är hans slavar. Men i själva verket är det vita personer som målat sig svarta. Det var en trevlig film i alla fall! Ganska lik love actually och det slutade lyckligt för nästan alla!
När jag googlade runt och försökte hitta en lämplig bild (helst en från filmen men jag minns inte vad den hette) så hittade jag andra, i mitt tycke, finare bilder. Här är en till exempel. Ställ nu er sko nånstans och hoppas på presenter!


Kommentarer
Postat av: Lite mera...

I vissa länder ska man lägga grönsaker eller något annat bra i skorna för att det ska hända nåt. Jag chansade på att bara ha skorna vid dörren - ingenting hände :(

2011-12-06 @ 09:11:13
URL: http://litemera.blogg.se/
Postat av: Bart

http://www.youtube.com/watch?v=1f3HKVoyNzw



:-)

2011-12-06 @ 22:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0